top of page

סוליטר נוצר להעברת הזמן ? לא מה שחשבתם...

מי מאיתנו לא היה מבלה שעות מול המסך במשחק אחר הסוליטר הממכר אפילו בשעות העבודה.
התשובה לשאלה, האם המשחק סוליטר ושולה והמוקשים נוצרו למטרות הנאה ופנאי ? התשובה היא לא. 
אז מה המטרה האמיתית של מייקרוסופט ביצירת משחקים אלו ?

כתבה סוליטר.jpg

זה לא סוד שגם לאחר יותר מ-20 שנה עדיין משחקים בסוליטר או שולה והמוקשים,  גם בשעות הפנאי ואפילו גם בעבודה. אז דווקא עכשיו אנחנו מקבלים את הסיבה האמיתית ליצירת משחקים אלו.

 

האתר Mental Floss חושף עבורנו את הסוד שמאחורי משחקים אלו בשנת 1990 הושק המשחק הפופלארי, סוליטר, מטרתו האמיתית הייתה ללמד את הציבור כיצד להשתמש בעכבר. מיקרוסופט לא הסתפקה בלימוד השליטה על העכבר, אלא גם לימוד על שיטת "גרור ומשוך" 
כל זאת תוך הנאה מרובה ממשחק מחשב ממכר, עובדה הצליח להם.

Minesweeper.png

ונעבור למשחק הממכר השני, שיצא לאור שנתיים לאחר הסוליטר, לא אחר מאשר שולה והמוקשים. הוא נועד לסייע לציבור לשיטת עבודה עם העכבר בצורה אחרת, ההבדל בין הלחצן הימני ללחצן השמאלי. גאוני לא ? לשחק בממשחק מחשב ממכר, תוך כדי אוירת מתח וכל זה בכלל נוצר למטרת לימוד.

 

זה לא הכל ! לזוג מצטרף עוד זוג משחקים, לבבות ו-פריסל, אשר גם הן נוצרו למטרת לימוד. משחק הלבבות נוצר על מנת לאפשר לכמה שחקנים לשחק יחד והפריסל נוצר עבור מעבר ממערכת 16 ביט ל-32 ביט אין ספק שמייקרוסופט יכולה לסמן לעצמה עוד V ענק לאוסף על מחשבה יוצאת מן הכלל ! 

bottom of page